Eύη Τσέκου: «Θα υπερασπιστώ την αθωότητα μου με κάθε τρόπο»

Μέσα από το νέο της βιβλίο η Εύη Τσέκου, που απασχόλησε το Πανελλήνιο με την γνωστή υπόθεση Ζαχόπουλου ,δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα που έχουν μείνει αναπάντητα. Μέσα από το βιβλίο αυτό η Εύη ενσαρκώνοντας την βασική ηρωίδα του την Δανάη προσπαθεί να εξιλεωθεί για όσα κατά καιρούς γράφτηκαν εναντίον της. Η συνέντευξη που ακολουθεί είναι άκρως ενδιαφέρουσα αφού φωτίζει σκοτεινές πτυχές της άγνωστης σε όλους εμάς ψυχοσύνθεσης μια γυναίκας που η ιστορία της συγκλόνισε το Πανελλήνιο, της Εύης Τσέκου

Ερώτηση: Εύη πως προέκυψε αυτό το βιβλίο;

Ένα βιβλίο δεν προκύπτει ποτέ από το «πουθενά». Το μορφωτικό υπόβαθρο ενός ανθρώπου, σε συνδυασμό με την κοσμοαντίληψη, τα βιώματα και τις κάθε λογής εμπειρίες του είναι αυτά που συντελούν στην υλοποίηση μιας μεγάλης προσπάθειας όπως αυτή που έκανα κι εγώ τους τελευταίους μήνες. Εξάλλου καθ’ όλη την επαγγελματική πορεία μου ήμουν εξοικειωμένη τόσο με τη γραφή, όσο και με τον εκδοτικό χώρο, μέσα από τις επιμέλειες εκδόσεων και άλλες συναφείς δραστηριότητες…

Ερώτηση: Μίλησε μου επιγραμματικά για το περιεχόμενο του βιβλίου;

Το περιεχόμενο του βιβλίου το εμπνεύστηκα μερικούς μήνες πριν. Η ιδέα που αναπτύσσω στις 600 σελίδες του πηγάζει από τις γνώσεις μου, τις σπουδές μου, τα ενδιαφέροντα, τις ασχολίες μου. Κάπως έτσι προέκυψαν και οι συγκεκριμένες «καλεσμένες», οι οποίες επιλέχτηκαν αντιπροσωπευτικά ως προς τις τέχνες που υπηρέτησαν. Δούλεψα με πολύ μόχθο, με αυξημένη αφοσίωση και αυτοπειθαρχία για να καταφέρω να το ολοκληρώσω.

Ερώτηση:Ποιός ήταν ο στόχος σου γράφοντας αυτό το βιβλίο;

Ο στόχος που ξεκίνησα να γράψω αυτό το βιβλίο ήταν από βιοποριστική ανάγκη, ενώ ταυτόχρονα συνειδητοποιούσα, καθώς προχωρούσα, ότι είναι πολυσήμαντη η αξία του, για μένα. Δεν λειτούργησε απλώς ψυχοθεραπευτικά η συγγραφή, αλλά σήμερα πια που είναι έτοιμο και κυκλοφορεί, θα έλεγα ότι αποτελεί μια μορφή διαμαρτυρίας απέναντι σε όλη αυτή την παραφιλολογία που αναπτύχθηκε σε βάρος μου.

Είναι μια σπουδαία ευκαιρία να αποκαταστήσω την πραγματικότητα ως προς την προσωπικότητά μου, και μάλιστα αυτό ήταν και πολύ ισχυρό κίνητρο. Οι αναγνώστες, λοιπόν, μπορούν εν μέρει να «γνωρίσουν» την Εύη Τσέκου μέσα από τη Δανάη, αφού ταυτίζομαι σε πάρα πολλά σημεία με την ηρωίδα μου.

Θα τολμούσα επίσης να πω ότι με το βιβλίο μου στέλνω κι ένα κοινωνικό μήνυμα προς τους νέους ανθρώπους που μπορεί να έκαναν λάθη κάποια στιγμή στη ζωή τους, άθελά τους και χωρίς σκοπό να βλάψουν άλλους ανθρώπους, τα οποία πλήρωσαν πολύ ακριβά.

Γιατί εγώ, θέλω να το τονίσω αυτό, έκανα λάθη, αλλά όχι εγκληματικές ενέργειες! Επωμίστηκα το βάρος πολύ περισσότερων πραγμάτων από όσα μου αναλογούσαν, ενώ οι κατηγορίες δεν στοιχειοθετούνται νομικά και δεν θα αποδειχτούν ποτέ, σε κανένα δικαστήριο! Θα υπερασπιστώ την αθωότητά μου με κάθε τρόπο

Ερώτηση: Τι συμβολίζει η ΄΄Δανάη΄΄ για σένα;

Η Δανάη είναι μια «ντίβα» του έρωτα, που λειτουργεί ως σύμβολο διαχρονικό. Είναι η σύγχρονη γυναίκα που παθιάζεται, αφοσιώνεται σε κάποιον αγαπημένο, υπομένει και επιμένει, αντιστέκεται κι ύστερα από λίγο παραδίνεται αμαχητί, σ’ ένα αέναο παιχνίδι αποπλάνησης και κατάκτησης, όπως κάνουν τόσες γυναίκες εδώ και αιώνες…

Αντιμέτωπη με το δίλημμά της κάνει ένα ολόκληρο ταξίδι εσωτερικής αναζήτησης. Πρόκειται για μια γοητευτική όσο και ωφέλιμη αναμέτρηση με τον εαυτό της, συνολικά. Ζει μια μικρή οδύσσεια ώσπου να καταλήξει στην απάντηση που θα στείλει στον αγαπημένο της και δείχνει να βγαίνει αναβαπτισμένη από αυτή… Ερώτηση: Υπάρχουν αυτοβιογραφικά στοιχεία στο βιβλίο σου;

Υπάρχουν πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία στο βιβλίο, όπως άλλωστε σε όλα τα βιβλία. Κανείς δεν μπορεί να γράψει αποκομμένος από τις προσωπικές του «παραστάσεις». Όλοι οι φίλοι της Δανάης είναι υπαρκτά πρόσωπα, όπως και ο αγαπημένος της: ένα πλάσμα ευπαρουσίαστο και πνευματώδες, με την στόφα του ξωτικού…

Υπάρχουν βέβαια και πολλές αναφορές στην πρόσφατη δοκιμασία μου, τις οποίες έχω μυθοπλάσει με τρόπο ώστε να ενσωματώνονται αρμονικά στην πλοκή: Η Δανάη είχε μπλέξει στα γρανάζια ενός αδυσώπητου συστήματος και, αφού σώθηκε σαν από θαύμα, αποφάσισε να κάνει ολοκληρωτική στροφή στη ζωή της…

Επίσης, μιλώ για τους αχάριστους βάτραχους των παραμυθιών και της σύγχρονης ζωής, για ιδανικούς ή μη αυτόχειρες, για «μοιραίες» γυναίκες και για γυναίκες φυλακισμένες, για παθήματα και μαθήματα, για διασυρμό και διαπόμπευση και κοινωνική οφθαλμολαγνεία…

Ερώτηση: Πώς νοιώθεις σήμερα μετά την κυκλοφορία του βιβλίου σου;

Σήμερα είμαι πολύ ήρεμη, αλλά και πολύ αισιόδοξη. Ένα σπουδαίο όνειρο έχει ήδη εκπληρωθεί, με τη φιλοξενία της «Δανάης» στα δροσερά φυλλώματα ενός ιστορικού οίκου όπως ο ΚΕΔΡΟΣ. Όλη αυτή η δημιουργική προσπάθεια της συγγραφής, μαζί και με την στήριξη των ανθρώπων μου, με έχουν λυτρώσει από πολλά δεινά. Κατόρθωσα να ξαναβρώ γρήγορα την ισορροπία μου και να κάνω την αισιοδοξία να επιστρέψει στη ζωή μου.

-Τελειώνοντας θέλω να σου ευχηθώ καλή τύχη σε σένα προσωπικά ,αλλά και στο βιβλίο σου αυτό, το οποίο είναι το δεύτερο βιβλίο σου, αφού πριν 10 μήνες περίπου έγραψες ένα άλλο βιβλίο για την κυριακάτικη εφημερίδα του κ. Ν.Χατζηνικολάου ‘’REAL NEWS’’,σχετικά με την εκμετάλλευση και την ψυχαναγκαστική πίεση των γυναικών στους εργασιακούς τους χώρους. Τη συνέντευξη πήρε πριν λίγες μέρες,ο Αρχαιολόγος και δημοσιογράφος κ. Σπύρος Αγγελόπουλος.

www.stifora.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...