Fiat Punto Evo: O μύθος συνεχίζεται

zougla.gr

Νίκος Κορόβηλας

Ο μύθος που έχει χτίσει η Fiat γύρω από την κατασκευή χαρισματικών supermini συνεχίζεται με το νέο Punto Evo, που αποτελεί την εξέλιξη του αναγνωρισμένου Grande Punto. Το νέο Fiat Punto Evo έκανε την επίσημη πρεμιέρα του στη φετινή Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης. Η ονομασία «Evo» τονίζει την εξέλιξη στη σχεδίαση και τη μηχανολογική αρτιότητα ενός απόλυτα σύγχρονου μοντέλου, που είναι σε θέση να ικανοποιήσει αγοραστές με αυξημένες απαιτήσεις σε θέματα τεχνολογίας, οδηγικής ευχαρίστησης, αλλά και σεβασμού προς το περιβάλλον.
Η νέα εμπρός σχεδίαση
Η νέα εμπρός σχεδίαση
Χάρη στο Fiat Centro Stile το νέο μοντέλο είναι ακόμα πιο ελκυστικό, με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια και με οδηγό πάντα το αυθεντικό ιταλικό ντιζάιν. Οι αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση είναι χαρακτηριστικές και τονίζουν τον δυναμικό και νεανικό χαρακτήρα του Punto Evo. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει ο νέος προφυλακτήρας με τις δύο γρίλιες που χωρίζονται από μια φάσα που φιλοξενεί στις άκρες της τους δείκτες αλλαγής πορείας (φλας). Στις άκρες της κάτω γρίλιας είναι τοποθετημένοι οι νέοι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης με σύστημα προσαρμογής φωτισμού στις στροφές. Με σκοπό την τόνωση της μοναδικότητας κάθε μοντέλου, η πιο νεανική σειρά μοντέλων Sport Line διαθέτει γρίλια με κυψελοειδή σχεδίαση, σκούρες γραμμές και ενσωματωμένο το λογότυπο της Fiat. Aντίθετα, η γρίλια στη σειρά Comfort, που δίνει έμφαση στην κομψότητα και το στιλ, χαρακτηρίζεται από τις οριζόντιες και κάθετες λωρίδες και το φινίρισμα από χρώμιο. Καινούργια είναι και τα φώτα, τα οποία πλέον προσφέρουν φωτισμό ημέρας και διαφορετικό περίγραμμα ανάλογα με την έκδοση (σκουρόχρωμο για την Sport Line και χρωμίου για την Comfort Line). Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει ο νέος προφυλακτήρας, με τα καινούργια εντυπωσιακά φώτα που χαρίζουν μια έξοχη δυναμική και την ποθητή σπορ κατεύθυνση στο αυτοκίνητο. Το κεντρικό λογότυπο χρησιμοποιείται σαν πετούγια για το άνοιγμα της πίσω πόρτας, ενώ το νέο λογότυπο Punto διαθέτει διαφορετικό χρωματισμό της τελείας στο γράμμα Τ, ανάλογα με τον κινητήρα -κόκκινη για τις εκδοχές υψηλής απόδοσης, πράσινη για τις bi-fuel και μαύρη για όλες τις άλλες. Οι εξωτερικές διαστάσεις παραμένουν ίδιες, με μήκος 4,060 μέτρα, πλάτος 1,690 και ύψος 1,490. Οι διαστάσεις αυτές τοποθετούν το Punto Evo στο άνω άκρο της κατηγορίας του και σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό μεταξόνιο των 2.510 χλστ. εξασφαλίζουν κορυφαίους χώρους για επιβάτες, αλλά και αποσκευές (275 λίτρα). Η γκάμα των χρωμάτων περιλαμβάνει 13 επιλογές από τις οποίες 7 είναι νέες.
Ο νέος εσωτερικός του κόσμος
Ο νέος εσωτερικός του κόσμος
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο εσωτερικό, που είναι σχεδιασμένο από την αρχή. Ξεχωρίζει το νέο ταμπλό, τα μέρη του οποίου διαθέτουν χρωματισμό και υφή ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Το πάνω μέρος διαθέτει πλέον υλικά που δεν επιτρέπουν τις αντανακλάσεις και η νέα κεντρική κονσόλα, με την LCD οθόνη, είναι χωρισμένη σε δύο μέρη. Τα χειριστήρια του κλιματισμού βρίσκονται σε ξεχωριστό πάνελ στο κάτω, ενώ στο πάνω υπάρχουν οι αεραγωγοί και ένας αποθηκευτικός χώρος, που σε κάποιες εκδόσεις διαθέτει πορτάκι ή μπορεί να φιλοξενήσει το νέο προηγμένο σύστημα φορητής δορυφορικής πλοήγησης Blue&Me –TomTom, αποτέλεσμα της συνεργασίας των Fiat Group Automobiles και TomTom, τον Ευρωπαίο leader στα συστήματα πλοήγησης. Το σύστημα πλοήγησης ενσωματώνεται στα άλλα συστήματα του αυτοκινήτου χάρη στο σύστημα Blue&Me που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Magneti Marelli. Το νέο σύστημα ενσωματώνει την επιλογή “eco:Drive Info” για πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με το οδηγικό σας προφίλ και χρήσιμες συμβουλές, μεταξύ άλλων, σχετικά με τη μείωση των εκπομπών ρύπων και υπόδειξη για τη σωστή σχέση στο κιβώτιο. Ο νέος πίνακας οργάνων, με ανασχεδιασμένους δείκτες και βελτιωμένα γραφικά, εξασφαλίζει σωστή πληροφόρηση χωρίς να κουράζονται τα μάτια του οδηγού. Καινούργιες επενδύσεις και ταπετσαρίες προσφέρουν ποιοτική αίσθηση και άνεση, τη στιγμή που τα καθίσματα έχουν εξελιχθεί τόσο αισθητικά, όσο και εργονομικά. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο υπάρχουν περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα και η θύρα USB του συστήματος Blue&Me μετακινήθηκε στην κεντρική κονσόλα. Το νέο Fiat Punto Evo αποτελεί το πρώτο πεδίο εφαρμογής του ριζοσπαστικού μηχανικού συνόλου 1.4 MultiAir, που σηματοδοτεί μια νέα γενιά κινητήρων τεχνολογίας MultiAir, που είναι εξελιγμένη και πατενταρισμένη από την FTP – Fiat Powertrain Technologies – και η οποία θα αποτελέσει χαρακτηριστικό όλων των κινητήρων του ομίλου Fiat. Διαθέσιμος σε δύο εκδοχές απόδοσης (105 hp και 135 hp), ο νέος κινητήρας αλλάζει το σκηνικό των κινητήρων βενζίνης. Συγκρινόμενοι με αντίστοιχου κυβισμού μηχανικά σύνολα συμβατικής τεχνολογίας, οι κινητήρες MultiAir προσφέρουν εντυπωσιακή αύξηση της ισχύος (πάνω από 10%) και της ροπής (πάνω από 15%), σε συνδυασμό πάντα με χαμηλή κατανάλωση (τουλάχιστον -10%) και περιορισμένες εκπομπές ρύπων (-10% σε CO2, -40% στα σωματίδια και -60% σε ΝΟx).
Καινούργια σχεδίαση ταμπλό με LCD οθόνη
Καινούργια σχεδίαση ταμπλό με LCD οθόνη
Καρδιά της τεχνολογίας MultiAir είναι ένα νέο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής που καταργεί την κλασική πεταλούδα γκαζιού. Το σύστημα MultiAir επενεργεί στις βαλβίδες εισαγωγής με τη βοήθεια εμβόλων που κινούνται από μηχανικά έκκεντρα και είναι συνδεδεμένα με τις βαλβίδες μέσω υδραυλικών θαλάμων, οι οποίοι ελέγχονται από σωληνοειδείς βαλβίδες. Όταν αυτές είναι κλειστές, το λάδι που υπάρχει μέσα στους υδραυλικούς θαλάμους συμπεριφέρεται σαν ένα συμπαγές σώμα και μεταφέρει στις βαλβίδες εισαγωγής τις κινήσεις εκκέντρων, τις οποίες ακολουθούν οι βαλβίδες όπως στα συμβατικά συστήματα. Όταν ανοίγουν οι σωληνοειδείς βαλβίδες, οι βαλβίδες εισαγωγής στους κυλίνδρους δεν ακολουθούν πλέον τις κινήσεις των εκκέντρων αλλά κινούνται με διαφορετικό «πρόγραμμα», ανάλογα με τις απαιτήσεις της οδήγησης. Ο κινητήρας 1.4 MultiAir Turbo των 135 ίππων εγγυάται πως το Fiat Punto Evo διαθέτει το ταμπεραμέντο ενός σπορ και ισορροπημένου αυτοκινήτου με εξαιρετικά χαρακτηριστικά ροπής, σε συνδυασμό πάντα με σεβασμό για το περιβάλλον εναρμονισμένος με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5. Οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 8,5’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα (205 για την έκδοση Sport). H υπεροχή του υπερσύγχρονου κινητήρα όμως αντανακλάται και στις χαμηλές εκπομπές CO2 (129 γρ/χλμ), αλλά και την κατανάλωση των μόλις 5,6 λίτρων ανά 100 χλμ. Ισορροπημένη απόδοση και υπεροχή αποτελούν τα χαρακτηριστικά και της έκδοσης 1.4 MultiAir των 105 ίππων, που αποτελεί την καλύτερη επιλογή στην κατηγορία. Εναρμονισμένος και αυτός με τις προδιαγραφές Euro 5, ο κινητήρας εμφανίζει κορυφαίες επιδόσεις απόδοσης (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8’’ και τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα) και οικολογίας (134 γρ/χλμ CO2 και μέση κατανάλωση 5,7 λίτρων ανά 100 χλμ). Στις ίδιες κατευθύνσεις υψηλής απόδοσης και οικολογικού χαρακτήρα κινούνται και οι δεύτερης γενιάς πετρελαιοκινητήρες Multijet, που προσφέρουν επίσης μειωμένα κόστη, με κέρδη στην κατανάλωση, στις εκπομπές, στο θόρυβο και τους κραδασμούς και στην οδηγησιμότητα. Αυτό έχει γίνει εφικτό χάρη σε ένα νέο ψεκασμό common rail που προσφέρει μείωση της κατανάλωσης κατά 2% και μειωμένες εκπομπές CO2. Η γκάμα κινητήρων του νέου μοντέλου είναι η πιο ολοκληρωμένη και οικολογική στην κατηγορία του και στο λανσάρισμα του μοντέλου αποτελείται από μηχανικά σύνολα: Bενζίνης • 65 hp 1.2 8v (Euro 4) • 77 hp 1.4 8v (Euro 4) • 77 hp 1.4 8v (Euro 5) • 105 hp 1.4 MultiAir 16v (Euro 5) • 135 hp 1.4 MultiAir Turbo 16v (Euro 5) Πετρελαίου • 75 hp 1.3 MultiJet 16v (Euro 4) • 75 hp 1.3 MultiJet II 16v (Euro 5) • 90 hp 1.3 MultiJet 16v (Euro 4) • 95 hp 1.3 MultiJet II 16v (Euro 5) • 120 hp 1.6 MultiJet 16v (Euro 5) Bi-fuel • 70 hp 1.4 8v βενζίνη/μεθάνιο (Euro 5) • 77 hp 1.4 8v βενζίνη/υγραέριο (Euro 4)

1 σχόλιο:

blogonea είπε...

ωραιο το puntaki αλλά προτιμώ το abarth....

Ο Άδωνις φαντάζεται μέρες του 1917

Ο Άδωνις Γεωργιάδης από την ασφάλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, που φρουρείται σαν «αστακός», ρίχνει κλεφτές ματιές έξω, στην πλατεία...